ハロー!
夕飯の仕度ができたよ!楽しんでくれたまへ!

 去年(2002年)のツアーはマジでクレイジーだったよ。まだまだ体を休ませる必要がある。あらゆる場所で200回くらいプレイしたんだよ。それこそオクラホマのボーリング場からベルギーのコンサートホールまでね。ロック・フェスティヴァルでもジャズ・フェスティヴァルでもブルーズ・フェスティヴァルでもS.F.のコンヴェンションでもコインランドリーでもレストランでも家の裏庭でもプレイしたよ。T-モデル・フォード、スレイヤー、ザ・ドナズ、トゥエンティ・マイルズ、ハイドロ・グルー、ハンク・ウィリアムズ三世、BBキング、BB&サージ、ゲイリー・ベアなんかと共演したんだ。それから飛行機に22回、船に15回、電車に14回乗ったり、自分で35,000キロ以上車を運転したりして21カ国を回ったよ。そしてレンタカーに多大なるダメージを与えたよ。警察に車を止めさせられたのは3回だけど、そのうちの2回はジョージア州だったな。ボストンでのショウの後に開かれたウィスキー・アイスクリーム・パーティーでは、アイスクリームにウィスキーを入れすぎて危うくヘルメットを無くすところだった。オーストラリアでは、自分でシャンペン入りの浣腸をした女のコがいたり、ボクのアンプがいきなり破裂したりした。ガチョウの肝臓や、ウサギ、トナカイ、エビの頭、カンガルー、脳ミソ、それから納豆も喰った。ビールも相当飲んだと思う。コペンハーゲンでは車を盗まれた。ボクの私物のほとんどはそばの茂みで見つけたからまだ良かったんだけどね。シカゴではめちゃくちゃ爆乳の女のコとドッヂボールをやった。それから7回は駐車違反した。「スカトロマニア」っていう曲ではだいたいトータルで300人くらいの女のコがボクのヒザに乗った。その中には超ちっちゃくてかわいい女のコもいたっけな。日本のポップスターを乗せたこともあるよ。オースティンでは女のコがボクの首を咬んで歯形を残してくれたり、ヒロシマでは女のコのオシリが骨張っていてもう少しで足を切り落とされるところだった。でもようやく自由に歩けるようになったけどね。エストニアでは記者会見を開いたし、アルバカーキでは裁判所に出廷した。それからギターを2つ買ったりした。鼻からホットドッグを吐いたりもした。ステージではビールのボトルやビーチボールが頭に飛んできたりした。あと、大人の男たちがシャツを脱いでおっぱいをパチンパチンさせようとがんばっている姿を見た。250以上のギター弦を買って、使って、切った。家ではボクのネコが商売道具のヘルメットにおしっこしたり、アルバム「ログ爆弾!」のレコーディングを完了させるために行ったミシシッピーではトレーラーで寝泊まりした。みんなも今度のアルバム「ログ爆弾!」を気に入ってくれるといいんだけど。
 以上、これらは全てギターをプレイするためだけにあるんだ。ギタリストの諸君のインスパイアの源になることを願うよ。そして、“おっぱいスコッチ・ツアー2003”にも期待しててくれよな。ではまた。

ボブログ三世

Tour 2002

This last years touring got too crazy. I am still trying to recuperate. I played everywhere, almost 200 shows. From a bowling alley in Oklahoma to a concert hall in Belgium. I played at rock festivals, ,jazz festivals, blues festivals, science fiction conventions,laundromats,restaraunts, and backyards. I did shows with T Model Ford, Slayer, The Donnas,20 Miles, Hydro Guru, Hank Williams III, BB King, BB and Serge, and Gary Bear. I took 22 airplanes,15 boats,14 trains, and drove 22,000 miles in 21 countries. I did a lot of damage to rental cars. I was pulled over and searched three times -twice in Georgia. I put too much whiskey in my ice cream at a girls after show whisky ice cream party in Boston and I almost lost my helmet. In Australia, a girl gave herself a champaigne enema and my amplifier blew up. I ate goose liver, rabbit, reindeer,shrimp heads, kangaroo, brain, and nato. I think I drank a lot of beer. My car got robbed in Copenhagen, but I found most of my shit in the bushes. I played dodgeball with a girl who had huge boobs in Chicago. I got 7 parking tickets. About 300 girls sat on my knees during "I want your shit on my leg", One of them was a very pretty midget. One was a Japanese pop star. One girl in Austin bit me so hard she left teeth marks, and a girl in Hiroshima almost cut my leg apart with her boney butt. I just stopped limping. There was a press conference in Estonia, and a court date in Albequerque. I bought two guitars. Once I threw up hot dog out my nose. I have been hit in the head with beer bottles and beach balls, and I have seen grown men remove their shirts and try to clap their tits together. I bought , used, and broke over 250 guitar strings, and after my cat peed in my helmet I went to Mississippi to live in a trailer and finish recording my new record- "Log Bomb" . I hope you like it. All of this just to play my guitar. I hope it helps inspire some of you to something. Just wait until the Boob Scotch tour 2003. See you soon


Bob Log III


1月30日から始まったアメリカ/カナダ・ツアーも大盛況。毎年クレイジーなツアー日程をこなすボビーだが、今年は夏までほとんど家に帰れないとか。体に気をつけてがんばってください。ところで最新作「ログ爆弾!」も絶賛ハツバイ中。ボブのオヤジがゲスト参加している上に、かつてボブとツアーで共演したボアダムスのEYヨによるリミックスをも収録。ヤバいぜ!

BACKNUMBER 其の九 ボブログ一世秘伝!〜たったの5ドルでおっぱいを揉む方法の巻
其の八 フード・ファイト〜素っ裸の死闘の巻
其の七 その名はブーブ(おっぱい)・スコッチ!の巻
其の六 This is スライド・ギター・ライド!の巻
其の五 オヤジと子馬のチ○ポコの思ひ出の巻
其の四 阻止された一大ミッションの巻
其の三 究極のギター練習方法の巻
其の二 逆ナン巨乳と結局流ケツ大冒険の巻
其の一 16コのオッパイと流ケツボビーの巻