今回はボクのじいちゃん、ボブログ・シニアが話してくれた策略(いたずら)についての話だ。
じいちゃんはレストランに入るとそこで働く全てのウェートレスをチェックして、4.7秒ほどで獲物を確定する。確定された獲物は、じいちゃんにこう言われる。「キミの左のチチを全く触れることなく動かせた場合、わしに5ドルくれないかのお?」と。たいていの獲物は驚くがしかし全てではない。「触らずにどうやって動かすっていうの?」と訊いたところで「キミの左のチチを全く触れることなく動かせた場合、わしに5ドルくれないかのお?」と同じ事を言われるだけだ。そうなるとほとんどの場合「いいわよ、じゃあ5ドル賭けるわ」と、握手をして賭けが成立する。するとじいちゃんは魔法使いのように右手をゆっくりと動かして、左のチチから数十センチ離れた空中に漂わせながら「ヒィィブゥハァブ!ディィィーボダァァブ!ブゥウゥボ、ブゥボ!」と黒魔術的な言葉を発するんだ。そして「ブゥゥゥボ、ブウボォ!」とキメた時、じいちゃんはウェートレスの左チチをガッチリと掴んで優しく揺らすのだ。「ああ、わしの負けじゃよ。ホラ、5ドルじゃ」。じいちゃんが即座に5ドルを手渡すのは、すでに逆の手に握っているからであった。こんなじいちゃんを見る度にボクは頭をひっぱたかれないかなあ?とか、大乱闘とか警察官とかを期待してしまう。でもそういうことは一度もないんだよ。いつだってウェートレスは笑って済まして、しかもタダでパイをくれるんだ。そんなわけで、じいちゃんはいつもパイを揉んだ上にパイまでもゲットしちゃうんだよ。
ボクは以前アトランタのバックステージで、この話をしたことがある。イモータル・リー・カウンティ・キラーズ(ブルーズ・パンク・バンド)のチェットが「ヘイ、なんでボブはやらないんだよ?」と言うもんだからボクは「わかんないけど.....今夜ヤルしかないかもな」と決断したのだった。そして実行に移したんだけど、ボクの場合はヘルメットを思いっ切り叩かれた。キツかったよ。しかもその上5ドル返されたよ。もっと練習が必要だったのかも知れないな。誰か、ボクと5ドル賭けるコはいないかい??
そういえば、ばあちゃんとの話も思い出した。これもじいちゃんが昔ボクに話してくれたことだ。「おまえのばあちゃんはなあ、両方のケツに“M”っていうタトゥーを入れておるんじゃ。ハダカのばあちゃんが屈んだ時、それはMoM(かあちゃん)って読めるんじゃ。しかも裏返すと、WoW(ワオ!)になるんじゃけど」。何が笑えるって、ばあちゃんがそばで聞いていて呆れた顔をするんだよ。
いつもそんなカンジだったなあ。

ボブログ三世

補足:賢い諸君には分かるとは思うがケツの穴が“o”に見えなくもない為、“MoM” とか“WoW”になるのである。

GRANDPA'S $5 BOOB TRICK

This is a trick my grandpa, Bob Log SR. taught me.
He would go into a restaurant and check out all the waitresses, picking a likeley candidate in about 4.7 seconds. He would then walk up to her and say-"I will bet you $5 I can make your left boob shake without touching it."
The waitresses were usually astonished, but not always.
"How can you shake my left boob without touching it?" she would ask.
"I will bet you $5 I can shake that left boob without touching it." he would repeat."OK, I will bet you $5."
They would shake hands to seal the bet. Then my grandpa would start moving his right hand slowly around in the air, like a snake charmer, keeping it hovering about a foot and a half away from her left breast. He would be saying voodoo words like-"Heebu Haabu! Deeebo Daabu! Boooobo Bubo!"
When he said "Boooobo Bubo!" he would grab her left breast in his hand and give it a firm but gentle shake.
"Sorry. I lose the bet. Here is your $5." Which he would give her immediately because it was already in his other hand.
Every time I saw him do this I expected him to get hit in the head. And then a big fight and policemen. But that never happened. The waitress always laughed and gave him free pie. He always got free pie.
One day I told this story backstage in Atlanta. Chet from the Immortal Lee County Killers said-"Hey Bob Log, why dont you do that?"
" I dont know. I think I better try it tonight." I decided.
I tried it. I got hit in the helmet. Hard. And the girl gave me back my $5.She didn't want it. I think I need a lot more practice.Who wants to make a $5 bet?
One more thing about Grandpa. One day he told me-"You know your grandma has the letter "M" tattooed on each cheek of her ass.
And when she bends over it spells "MoM". When you flip her over it spells "WoW".
What was really funny is grandma was right there. She just rolled her eyes. She was very used to it.


LOG


1月30日からアメリカ/カナダ・ツアーが始まるボブ。毎年クレイジーなツアー日程をこなすボビーだが、今年は夏までほとんど家に帰れないとか。体に気をつけてがんばってください

BACKNUMBER 其の八 フード・ファイト〜素っ裸の死闘の巻
其の七 その名はブーブ(おっぱい)・スコッチ!の巻
其の六 This is スライド・ギター・ライド!の巻
其の五 オヤジと子馬のチ○ポコの思ひ出の巻
其の四 阻止された一大ミッションの巻
其の三 究極のギター練習方法の巻
其の二 逆ナン巨乳と結局流ケツ大冒険の巻
其の一 16コのオッパイと流ケツボビーの巻